Siber Uzay, Anket Hashtag’lerinde Yüksek Puan Aldı |AHMEDABAD: Gujarat meclisi seçimlerinin ikinci aşaması öncesinde, siber uzay üç büyük partinin kampanyalarıyla çalkalanıyordu. BJP son günlerde seçmenleri eyalet hükümeti tarafından başlatılan çeşitli planlar hakkında bilgilendirmek için ‘Bir Oy Gücü’ kampanyasını teşvik ederken, Kongre Son beş yılda meydana gelen birkaç trajediyi listeleyen “Oylamadan Önce Hatırla” ile bir karşı söylem başlattı.
Video içeriği açısından, Başbakan Narendra Modi ve Birlik İçişleri Bakanı Amit Shah konuşmalarıyla BJP zaman çizelgesine hakim olurken, AAP Delhi CM Arvind Kejriwal ve Punjab CM Bhagwant Mann’ın yol gösterilerine ve mitinglerine odaklandı. Kongre, Ulusal Başkan Mallikarjun Kharge dışında yerel liderlere güveniyordu. BJP tarafından yaygın olarak kullanılan hashtag’ler arasında #Bhajap_Aave_Che, #Bhajapno_Vijay_Sankalp, #Bharoso_To_Bhajapno, #Aa_Gujarat_Me_Banavyu_Che, Kongre için ise #VoteForCongress, #GujaratWithCongress, #BharatJodoYatra ve #Congress_Na_Vachan hashtag’leri vardı. AAP, diğerleri arasında #Ek_Moko_Kejriwal_Ne, #Hu_Lavish_Parivartan ve #AAP_Ni_Guarantee’yi kullandı.
Analiz, tarafların Facebook, Twitter ve Instagram’da görsel dikkat için büyük ölçüde videolara ve resimlere güvendiklerini ve görüşlerini iletmek için sıklıkla vox populi (vatandaşlardan doğrudan alıntılar) kullandıklarını ortaya çıkardı.
Video içeriği açısından, Başbakan Narendra Modi ve Birlik İçişleri Bakanı Amit Shah konuşmalarıyla BJP zaman çizelgesine hakim olurken, AAP Delhi CM Arvind Kejriwal ve Punjab CM Bhagwant Mann’ın yol gösterilerine ve mitinglerine odaklandı. Kongre, Ulusal Başkan Mallikarjun Kharge dışında yerel liderlere güveniyordu. BJP tarafından yaygın olarak kullanılan hashtag’ler arasında #Bhajap_Aave_Che, #Bhajapno_Vijay_Sankalp, #Bharoso_To_Bhajapno, #Aa_Gujarat_Me_Banavyu_Che, Kongre için ise #VoteForCongress, #GujaratWithCongress, #BharatJodoYatra ve #Congress_Na_Vachan hashtag’leri vardı. AAP, diğerleri arasında #Ek_Moko_Kejriwal_Ne, #Hu_Lavish_Parivartan ve #AAP_Ni_Guarantee’yi kullandı.
Analiz, tarafların Facebook, Twitter ve Instagram’da görsel dikkat için büyük ölçüde videolara ve resimlere güvendiklerini ve görüşlerini iletmek için sıklıkla vox populi (vatandaşlardan doğrudan alıntılar) kullandıklarını ortaya çıkardı.